- 2018-10-07 10:20:24
- ព័ត៌មាន
អ្នកស្រី ស្រ៊ាត មុំសោភា៖ "នារីបម្រើលើយន្តហោះមិនមែនត្រឹមជាអ្នកលើកទឹកជូនភ្ញៀវទេ"
- 2018-10-07 10:20:24
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
អ្នកស្រី ស្រ៊ាត មុំសោភា៖ "នារីបម្រើលើយន្តហោះមិនមែនត្រឹមជាអ្នកលើកទឹកជូនភ្ញៀវទេ"
ចន្លោះមិនឃើញ
ជាអតីតអ្នកធ្លាប់បម្រើការងារលើយន្តហោះ នៅក្រុមហ៊ុនឯនជនមួយអស់ពេលជិត១០ឆ្នាំកន្លងមក អ្នកស្រី ស្រ៊ាត មុំសោភា បានថ្លែងឱ្យដឹងថា អ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះមិនមែនត្រឹមជាអ្នកលើកទឹក និងអាហារជូនឱ្យភ្ញៀវនោះទេ។ ក្រៅពីមានសម្រស់ស្រស់ស្អាត អ្នកទាំងនោះត្រូវ មានគុណសម្បត្តិចំនួន ៤យ៉ាងបន្ថែមទៀត។
ទី១ ឆ្លងកាត់ការបណ្ដុះបណ្ដាល
បន្ទាប់ពីធ្វើតេស្តសមត្ថភាព ជាប់ជាអ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះ(flight-attendants)ហើយ អ្នកទាំងនោះចាំបាច់ត្រូវតែទទួលការបណ្ដុះបណ្ដាល ដែលមានរយៈពេលយ៉ាងតិចក៏ពីរខែ។ ការបណ្ដុះបណ្ដាល ដែលមានការទទួលស្គាល់ពីអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលកម្ពុជា និងក្រុមហ៊ុនអន្តរជាតិគឺផ្ដោតលើរបៀបនៃការបដិសណ្ឋារកិច្ច ការជួយសង្គ្រោះបឋម ការហែលទឹក និងចិត្តវិទ្យាជាដើម។ចិត្តវិទ្យា ដែលត្រូវសិក្សា គឺទាក់ទងនឹងការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ភ្ញៀវ និងខ្លួនយើងផ្ទាល់ពេលមានបញ្ហា។ ការបណ្ដុះបណ្ដាល នេះក៏ត្រូវភ្ជាប់ទៅនឹងការអនុវត្តជាក់ស្ដែងនៅពេលហោះហើរផងដែរ។
ទី២ ធានាសុវត្ថិភាព និងភាពកក់ក្ដៅដល់ភ្ញៀវ
បើទោះមិនមែនជាអ្នកកាន់ចង្កូតបើកបរក៏ពិតមែន ប៉ុន្តែអ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះ(flight-attendants)គឺជាតួអង្គសំខាន់បំផុត ក្នុងការធានាដល់សណ្តាប់ធ្នាប់ សុវត្ថិភាព និងភាពកក់ក្តៅអ្នកដំណើរ។ ពួកគាត់គឺជាអ្នកត្រួតពិនិត្យ និងផ្សព្វផ្សាយពីគោលការណ៍សុវត្ថិភាពទៅដល់ភ្ញៀវអំឡុងពេលធ្វើដំណើរ។ អាចជាអ្នកគ្រូពេទ្យជួយសង្រ្គោះដល់អ្នកជំងឺ អាចជាអ្នកពន្លត់អគ្គីភ័យ និងជាអ្នកសម្របសម្រួល ដោះស្រាយបញ្ហាដ៏ប៉ិនប្រសព្វពេលអ្នកដំណើរ មានជម្លោះ និងបញ្ហាផ្សេងៗ ។
ទី៣ ជាអ្នកស្គាល់គ្រប់កន្លុកកន្លៀតនៅលើយន្តហោះ
អ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះ ត្រូវតែស្គាល់គ្រប់កន្លុកកន្លៀតទាំងអស់នៅលើយន្តហោះ តួយ៉ាងដូចជា ទ្វាមានប៉ុន្មាន? បើករបៀបណា? ឧបករណ៍សង្គ្រោះបឋមនៅកន្លែងណា និងមានមុខងារអ្វីខ្លះ? បើករណីភ្លើងឆេះនៅក្នុងបន្ទប់ទឹកត្រូវធ្វើយ៉ាងដូចម្តេច?និងត្រូវដឹងពីភាសាសញ្ញារវាងគ្នានឹងគ្នា ភ្លើងសញ្ញា និងកណ្ដឹងរោទ៍ជាដើម។ នេះគឺជាវិធីមួយ ដែលអាចឱ្យអ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះអាចគ្រប់គ្រងស្ថានការបាន ពេលមានបញ្ហា ឬអាសន្នផ្សេងៗ។
ទី៤ ការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់លើម៉ោងពេល
ជាអ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះគឺមានភាពតឹងរឹង និងប្រាកដប្រជាខ្លាំងណាស់ចំពោះម៉ោងពេល។ ឧទាហរណ៍ថា ត្រូវចូលធ្វើការម៉ោងពីរ ប្រសិនបើយើងទៅដល់ម៉ោង ២៖១នាទី គេចាត់ទុកថា យើងមកយឺតហើយ ព្រោះឧបទ្ទវហេតុអាក្រក់ គឺអាចកើតមានឡើងនៅត្រឹមតែជាង ១០វិនាទីប៉ុណ្ណោះ យន្តហោះអាចផ្ទុះគ្រប់ពេលវេលា។
អ្នកស្រី ស្រ៊ាត មុំសោភា បានបន្ថែមថា ការជ្រើសរើសអ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះ គឺមានភាពតឹងរឹងណាស់ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងការងារផ្សេង។ បេក្ខជន-បេក្ខនារីក្រៅមានរូបសម្រស់ស្រស់ស្អាត អ្នកទាំងនោះត្រូវតែមានចំណេះដឹងទូទៅច្រើន សុជីវធម៌ គុណធម៌ និងអាចធ្វើការងារជាក្រុមបាន។ ក្រុមហ៊ុននឹងធ្វើតេស្តសាកល្បងសមត្ថភាពមួយឆ្នាំម្តងពាក់ព័ន្ធនឹងការងារប្រតិបត្តិ ការណ៍ប្រចាំថ្ងៃ ដែលអាចឆ្លុះបញ្ចាំងថា អ្នកបម្រើការងារលើយន្តហោះត្រូវតែមានភាពរហ័សរហួន និងអាចបត់បែនបានគ្រប់កាលៈទេសៈ៕