• 2022-01-28 00:31:00
  • ព័ត៌មាន

បើក​បង្ហាញ​រឿង​ពី​ក្រោយ ដែល​បង​ប្អូន​មិន​អាច​កុហក​ធនាគារ​បាន សូម្បី​ចំណុច​តូចៗ!

  • 2022-01-28 00:31:00
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

វិស័យ​ធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ បាន និង​កំពុង​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​រួម​ចំណែក​អភិវឌ្ឍន៍​សេដ្ឋកិច្ច និង​សង្គម​កម្ពុជា តាម​រយៈ​ការ​ផ្ដល់​ឱកាស​ការងារ​ដោយ​ផ្ទាល់​ដល់​និយោជិក រួម​ទាំង​គុណ​តម្លៃ​នៃ​កម្ចីសម្រាប់​ប្រជាពលរដ្ឋ និង SME ក្នុង​ការ​ចាប់​ផ្ដើម ឬ​ស្ដារ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ខ្លួន តាម​រយៈ​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​កម្ចី​របស់​ធនាគារ។

នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ការ​ផ្ដល់ និង​ទទួល​ប្រាក់​កម្ចី អតិថិជន​រមែង​ឆ្លង​កាត់​ការ​សិក្សា​ពី​ព័ត៌មាន​ជុំវិញ​ដើម្បី​ធានាពីភាព​រឹង​មាំ​នៃ​លទ្ធផល​ភាព​សង​ត្រឡប់​មកវិញ​តាម​កិច្ច​សន្យា​ដែល​បាន​ព្រមព្រាង។ ព័ត៌មាន​ទាំង​នេះ គឺ​របាយការណ៍ពី​ប្រវត្តិ​កម្ចី​របស់​អតិថិជន​ជា​ចំណុច​សំខាន់ និង​ទាម​ទារនូវ​ភាព​ទៀង​ត្រង់។ ដូច្នេះ​ហើយ អតិថិជន​រមែង​ទទួល​ពាក្យ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ពី​មន្ត្រី​ឥណទាន​ឲ្យ​ផ្ដល់​ព័តមាន​ពិត​ជាក់លាក់។

តាម​លោក សុខ វឿន នាយកប្រតិបត្តិ គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញវត្ថុ LOLC និង​ជា​អនុប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា

ព្រោះ​ថា "ការ​កុហក" មិន​អាចជួយ​អ្វី​បាន ​មាន​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​បាត់​ប្រយោជន៍​ក្នុង​ពេល​ដែល​យើង​កំពុង​ត្រូវ​ការ​ប្រាក់​កម្ចី​ដើម្បី​ទៅ​ដោះស្រាយ​​តម្រូវ​ការ​ប៉ុណ្ណោះ ដោយ​ហេតុ​ថា ធនាគារ អាច​ឆែក​ដឹង​ប្រវត្តិ​កម្ចី​របស់​អតិថិជន​ត្រឹម​១នាទី​ប៉ុណ្ណោះ ដឹង​ខ្ទេច​ទាំង​អស់។ នេះ​មិន​មែន​ជា​ការ​ កុហក ឬ​គំរាម​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​វា​ជា​ការ​ពិត។

តាម​លោក សុខ វឿន នាយកប្រតិបត្តិ គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញវត្ថុ LOLC និង​ជា​អនុប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលសមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា ជាប្រធានគណៈកម្មាធិការស្វ័យបញ្ញត្តិរបស់សមាគមមីក្រូ​ហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា និង​ក៏ជា​ប្រធាន​ក្រុមការងារ គោលការណ៍នៃ​ការ​ផ្ដល់​កម្ចីរវាង​សមាគមធនាគារនៅ​កម្ពុជា និង​សមាគមមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុកម្ពុជា បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ធនាគារ និង​ស្ថាប័នមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​ទាំង​អស់ ក្នុង​ស្រុក ត្រូវ​បាន​ចង​ភ្ជាប់​គ្នា​ដោយ​ប្រព័ន្ធគ្រប់​គ្រង​ទិន្នន័យ​កណ្ដាល​មួយ​ហៅ​ថា CBC(Credit Borrow Cambodia)។

ប្រព័ន្ធ​នេះ ត្រូវ​បាន​គេ​បញ្ចូល​រាល់​ព័ត៌មាន​កម្ចី​របស់​អតិថិជន​ទាំង​អស់។ លោក សុខ វឿន ថ្លែងថា "បើ​គាត់​ទៅ​ខ្ចី​អ្នក​ចងការ​​ក្រៅ​ប្រព័ន្ធ​អី អាច​មិន​មាន​ព័ត៌មាន​នៅ​ក្នុង CBC តែ​បើ​គាត់​ខ្ចី​ពី​ធនាគារ ឬស្ថាប័ន​ផ្លូវ​ការ​ណា​មួយ ព័ត៌មាន​របស់​គាត់​ទាំង​អស់ នឹង​កត់​ត្រាក្នុង CBC។ ដូច្នេះ​គាត់​ខ្ចី​នៅ​ណា​ខ្លះ ខ្ចី​ប៉ុន្មាន សង​យឺត​ប៉ុន្មាន​ថ្ងៃ ហេតុអ្វីបានយឺត​អី​គឺ​មាន​ទាំង​អស់!”។ ស្ថានភាព​នេះ​ហើយ លោក​ថា អតិថិជន​មិន​ត្រូវ​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន​កុហក​ឡើយ។

អំពី CBC៖ CBC ឬ Credit Bureau Cambodia គឺ​ជា​ស្ថាប័ន​ឯករាជ្យ​មួយ បច្ចុប្បន្ន​មាន​ម្ចាស់​ភាគហ៊ុន ២ផ្នែក​ធំ​ៗ ក្នុង​នោះ​១​ផ្នែក​មាន សមាជិក​ធនាគារ​ពាណិជ្ជ និង​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញវត្ថុដែល​មាន​ហ៊ុន​ចំនួន ៥១% និង ៤៩%​ទៀត​ជា​របស់ Vida ដែល​ជា​ស្ថាប័ន​ជំនាញ​ខាង​ការងារ​នេះ​មាន​មូលដ្ឋាន​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​សិង្ហបុរី។

ដូច​រៀបរាប់​ខាង​លើ CBC ធ្វើ​កិច្ចការ​រក្សា​ពី​ប្រវត្តិ​កម្ចី​របស់​អតិថិជន​ទាំង​អស់ ទាំង​ល្អ និង​ប្រវត្តិ​មិន​ល្អ​ដែល​មាន​ក្នុង​កម្ចី​របស់​អតិថិជន ដែល​ធនាគារ និង​គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​អាច​ចុះ​ឈ្មោះ​ដើម្បី​មាន​លទ្ធភាព​ឆែក​ដឹង​ពី​ព័ត៌មាន​ចាំ​បាច់​ខាង​លើ ដើម្បី​ធានា​ដល់​ការ​សន្និដ្ឋាន​ក្នុង​ការ​ផ្ដល់​ការ​អនុញ្ញតិ ឬ​បដិសេធ​កម្ចី។

នេះ​ជា​របៀប​ក្នុង​ការ​ប្រមែប្រមូល និង​ផ្ទៀងផ្ទាត់ សិក្សា​ពី​លទ្ធភាព​សង​ត្រឡប់​របស់​អតិថិជន។ ប៉ុន្តែ​ក្នុង​សាច់​រឿង​ជាក់​ស្ដែង លោក សុខ វឿន បាន​បញ្ជាក់​ថា អតិថិជន​ដែល​ជា​ប្រវត្តិ​មិន​ល្អ​ក្នុង​របាយការណ៍​កម្ចី មិន​សុទ្ធ​តែ​ត្រូវ​បដិសេធ និង​ក៏​មិន​សុទ្ធ​មាន​បញ្ហា​ក្រោយ​ទទួល​បាន​កម្ចី​នោះ​ទេ។ លោក​ថា តាម​បទ​ពិសោធន៍​របស់​លោក អ្នក​ដែល​មិន​មាន​ប្រវត្តិ​ខ្ចី​សោះ គឺ​ច្រើន​មាន​បញ្ហា​ក្នុង​ការ​សង​ត្រឡប់​ទៅ​វិញ៕

អត្ថបទ៖ ទារិកា

មតិយោបល់