• 2022-05-27 09:45:42
  • ព័ត៌មាន

ត្រៀមៗ​ប្ដូរ​យានយន្ត! កម្ពុជា ដាក់​ទិសដៅ​ច្បាស់ លើការ​ប្រើ​ប្រាស់​យានយន្ត​អគ្គីសនី​ក្នុង​ស្រុក

  • 2022-05-27 09:45:42
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

ថ្លែង​ក្នុងកម្មវិធី MPWT LIVE SHOW ក្រោមប្រធាន បទ៖ ការប្រើប្រាស់យានយន្តអគ្គិសនីនៅកម្ពុជាឯ កឧត្តមទេសរដ្ឋមន្រ្តី ស៊ុន ចាន់ថុល បាន​បញ្ចេញ​ឲ្យ​ដឹង​ថា កម្ពុជា​មាន​ផែន​ការ​ច្បាស់​លាស់​ក្នុង​ការ​លើក​កម្ពស់​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​យានយន្ត​ដើរ​ដោយ​ថាម​ពល​អគ្គីសនី​នៅ​កម្ពុជា។

ផែន​ការ​នេះ គឺ​ដើម្បី​ចូល​ដោះស្រាយ​វិបត្តិ​របស់​សកលលោក​អំពី​ការ​ប្រែប្រួល​អាកាស​ធាតុ ដោយ​សារ​ការ​បំពុល​ពី​ការ​សាយ​ភាយ​ឩស្ម័យ​កាបូន។ ដូច្នេះ​ហើយ ប្រទេស​នានា​បាន​រៀប​គោល​នយោបាយ​រៀង​ខ្លួន ក្នុង​លើក​កម្ពស់​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​រថយន្ត​ដើរ​ដោយ​ថាម​ពល​អគ្គីសនី​ជំនួស​ឲ្យ​យានយន្ត​ដើរ​ដោយ​ចំហេះក្នុង ខណៈ​ប្រទេស​អ្នក​ផលិត ពិសេស​បណ្ដា​ប្រទេស​ក្នុង​តំបន់​អឺរ៉ុប បាន​បញ្ចេញ​ផែន​ការ​បញ្ឈប់​សង្វាក់​ផលិតកម្ម​ផលិត​រថយន្ត​ប្រើ​សាំង​ត្រឹម​ឆ្នាំ ២០៣៥។

សម្រាប់​កម្ពុជា រាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញគោលនយោបាយ ដើម្បីឱ្យការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនធ្លាក់នៅកម្រិតសូន្យនៅឆ្នាំ២០៥០ និងជំរុញការប្រើប្រាស់យាន យន្តអគ្គិសនីឱ្យបានប្រមាណ៤០% នៅឆ្នាំ២០៥០ និងម៉ូតូ៧០% នៅឆ្នាំ២០៥០ដូច​គ្នា។សម្រាប់​សកម្មភាព​គាំទ្រ​ដល់​គោលនយោបាយ​នេះ ឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ក្រសួង​បាន និង​កំពុង​ធ្វើ​ការ​ជាមួយ​ដៃគូ ក៏​ដូច​ជា​ផ្នែក​ដែល​ពាក់​ព័ន្ធ​ច្រើនទាំង​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ ទាំង​ផ្នែក​ឯកជន និង​ផ្នែក​រដ្ឋាភិបាល។

ជាមួយ​គ្នា ​ក្រសួងក៏បានសហការជាមួយEnergy Lab និងGIZដើម្បីផ្សព្វផ្សាយបន្ថែម បានរៀបចំការតាំងពិព័រណ៌យានយន្តអគ្គិសនីនៅទីស្ដីការក្រសួងដែលមានក្រុមហ៊ុនចំនួន១២ បានចូលរួមដើម្បីផ្សព្វផ្សាយ ជូនដល់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ។

ដូច្នេះ​ហើយ ឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានជំរុញលើកទឹកចិត្តឱ្យបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋប្រើប្រាស់យាន យន្តអគ្គិសនីឱ្យបានច្រើន ព្រោះ​ថា ធៀប​នឹង​យានយន្ត​ដើរ​ដោយ​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង គឺ​រថយន្ត​អគ្គីសនី​សន្សំ​សំចៃ​បាន​ច្រើន​ទាំង​ថវិកា និង​កាត់​បន្ថយ​ការ​បំភាយ​ឧស្ម័នពុល​ទៅ​ក្នុង​ស្រទាប់​បរិយាកាស។

ចំណុច​សំខាន់​មួយ ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​រថយន្ត​ដើរ​ដោយ​ថាម​ពល​អគ្គីសនី កម្ពុជា​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ទីតាំង​សម្រាប់​សាក​ថ្ម​រថយន្ត​ដើរ​ដោយ​អគ្គីសនី​ឲ្យ​បាន​ច្រើន​ទីតាំង។ ត្រង់​នេះ ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ក្រសួង​កំពុង​ធ្វើ​ការ​ជាមួយ​ដៃគូ​ហើយ ហើយ​ជាក់​ស្ដែង​គិត​ត្រឹម​ពេល​នេះ កម្ពុជា​មាន​កន្លែង​សាក​ថ្ម​រថយន្ត​អគ្គីសនី​ចំនួន ៥ទីតាំង ដែល​ ៤ទីតាំង​គាំទ្រ​ដោយ UNDP និង០១ ត្រូវបានគាំទ្រដោយ សភាពាណិជ្ជកម្មចិននៅកម្ពុជា។

ជាមួយ​គ្នា ក្រសួងក៏កំពុងសហការជាមួយអង្គការUNDPផងដែរ ក្នុងការសិក្សា និងចងក្រងផែនទីចង្អុលផ្លូវស្តីពីហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបញ្ចូលថាមពលយានយន្តអគ្គិសនី ដែលនឹងកំណត់ អំពីទីតាំងជាក់លាក់ លក្ខខណ្ឌនៃការរៀបចំស្ថានីយបញ្ចូលថាមពល ដើម្បីស្វែងរកដៃគួវិនិយោគ និង ពង្រីកបណ្តាញស្ថានីយបញ្ចូលថាមពលទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។

រាជរដ្ឋាភិបាល ក៏​ដូច​ជា​ក្រសួង​សាធារណការ សូម​ស្វាគមន៍​រាល់​ការ​វិនិយោគ​ពី​ផ្នែក​ឯកជន​លើ​ស្ថានីយ​សាក​ថ្ម​រថយន្ត​អគ្គីសនី។ ដូច្នេះ​ប្រសិន​បើ​ផ្នែក​ឯកជន​ណា​ចាប់​អារម្មណ៍ សូម​ទំនាក់ទំនង​មក​អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក នៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន​ដើម្បីពិនិត្យលើ នីតិវិធីនៃការស្នើសុំ និងទាក់ទងអគ្គិសនីកម្ពុជាដើម្បីពិនិត្យការស្នើសុំការផ្គត់ផ្គង់អគ្គិសនីផងដែរ។

ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានអនុវត្តតាមអនុក្រឹត្យលេខ១៨ អនក្រ.បក ចុះថ្ងៃទី០៩ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២១ ស្តីពីការកែសម្រួលអាត្រាអាករពិសេស លើមុខទំនិញរថយន្តមួយចំនួន ដែល​ជា​ផ្នែក​លើក​ទឹកចិត្ត​ឲ្យ​មាន​ការ​នាំ​ចូល​រថយន្ត​អគ្គីសនី​ចូល​មក​កម្ពុជា ក្នុង​នោះ រាជរដ្ឋាភិបាលបានបញ្ចុះអត្រា ពន្ធយានយន្តអគ្គិសនីប្រមាណ៥០%​ ដើម្បីលើកទឹកចិត្តឱ្យប្រជាពលរដ្ឋប្រើ​ផង​ដែរ។

គិតត្រឹមថ្ងៃទី១៤ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០២២នេះ អគ្គនាយកដ្ឋាន ដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក បានធ្វើការចុះបញ្ជីយានយន្តអគ្គិសនីបានចំនួន ១៤៨គ្រឿង ក្នុងនោះរថយន្តបានចំនួន ១១០គ្រឿង និងទោចក្រយានយន្ត ត្រីចក្រយានយន្តអគ្គិសនីបានចំនួន ៣៨គ្រឿង។ កំណើនយានយន្ត អគ្គិសនីក្នុង រយៈពេលប្រាំខែដំបូងនៃឆ្នាំ២០២២នេះ មានចំនួន៨៤គ្រឿង ដោយប្រៀបធៀបនឹងរយៈពេល ដដែលក្នុង ២០២១ មានចំនួន៩គ្រឿង ដែលនេះបានបង្ហាញពីការកើនឡើងជាង៨០០%។

រូបភាព៖ ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន

យោងលើកំណើនដ៏ឆាប់រហ័សនេះ ក្រសួងរំពឹងថា នឹងមានការកើនឡើងយានយន្តស្របទៅតាមទិសដៅ កំណត់ដោយរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ដូចមានចែងក្នុងផែនការយុទ្ធសាស្ត្ររយៈពេលវែងស្តីពីអាព្យាក្រឹត កាបូនឆ្នាំ២០៥០ ដោយជំរុញនិងលើកទឹកចិត្តឱ្យមានការប្រើប្រាស់រថយន្តអគ្គិសនីក្នុងអាត្រា៤០% និងម៉ូតូអគ្គិសនីក្នុងអាត្រា៧០%៕ ​

អត្ថបទ៖ ទារិកា

មតិយោបល់