• 2018-09-05 07:29:34
  • ការអប់រំ

​ល្អ​​ខ្លាំង! សិស្ស​ថ្នាក់​ទី​​១១ ឡើង​១២ ក៏អាច​ស្នើសុំ​អាហារូបករណ៍​ទៅ​រៀន​ចិន​បាន​ដែរ

  • 2018-09-05 07:29:34
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

យុវជន ឆិល ភីរុន​ គឺជា​អតីត​និស្សិត​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ចិន និង​ទើប​បាន​វិល​មក​កាន់​មាតុ​ប្រទេស​វិញ​កាល​ពី​ពេល​ថ្មីៗ​នេះ បាន​បង្ហើប​ឱ្យ​ដឹង​ថា សិស្ស​រៀន​ថ្នាក់​ទី ​១១ និង​ទី១២ ក៏​អាច​ដាក់​ពាក្យ​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍​ពី​រដ្ឋាភិបាល​ចិន​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​បាន​ដែរ។

យុវជន ឆិល ភីរុន​ គឺជា​អតីត​និស្សិត​អាហារូបករណ៍​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ចិន

អតីត​និស្សិត​​ នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ Beijing university of Technology រូប​នេះ​​បាន​ចែក​រំលែក​បទពិសោធន៍​ថា ដើម្បី​កុំ​ឱ្យ​ខាត​ពេល​វេលា​ បេក្ខជន​ជា​សិស្ស​​រៀនចប់​ថ្នាក់​ទី​១១ ចូល​ថ្នាក់​ទី​១២ នៅ​ឆ្នាំ​សិក្សា​ថ្មី ​គួរ​​ត្រៀម​ដាក់​ពាក្យ​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍​ទៅ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ចិន​ដោយ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​ណាមួយ ​ដែល​ខ្លួន​ពេញ​ចិត្ត​។​ មូលហេតុ​តម្រូវ​ឱ្យ​​ត្រៀម​ដាក់​ពាក្យ​ស្នើសុំ​អាហារូបករណ៍​មុន ដោយ​សារ​កុំ​ឱ្យ​ខាត​ឆ្នាំ ព្រោះ​កាល​បរិច្ឆេទ​ទទួល​​ពាក្យ តែង​ចាប់​ផ្ដើម​ចន្លោះ​ពី​ចុង​ខែ​វិច្ឆិកា​ រហូត​ដល់​ខែ​មីនា។ ដូច្នេះ​​ទម្រាំ​ដឹង​លទ្ធផល​ជាប់​អាហារូបករណ៍​​ បេក្ខជន​​​អាច​ប្រលង​បាក់ឌុប​ ជាប់​ល្មម។ “អញ្ចឹង​ដំណឹង​អាហារូបករណ៍ នេះ ខ្ញុំ​ប្រាប់​ឱ្យ​បេក្ខជន​ដែល​ចាប់​អារម្មណ៍​អាច​ត្រៀម​ ព្រោះ​អាហារូបករណ៍​ហ្នឹង​មិន​មែន​ដាក់​ភ្លាម​បាន​​ភ្លាម​ទេ និយាយ​ទៅ​​រង់ចាំ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ក៏​មួយ​ឆ្នាំ​ដែរ។ ឧទាហរណ៍​ថា ​អ្នក​រៀន​ថ្នាក់​ទី​១២ ចង់​ចេញ​ទៅ​រៀន​នៅ​បរទេស​ពេល​គាត់​ប្រលង​ជាប់​បាក់​ឌុប​ភ្លាម​ ទាល់តែ​គាត់​រៀប​ចំ​ពី​ដើម​ឆ្នាំ​ ដែល​គាត់​កំពុង​រៀន​ទី​១២ ហ្នឹង​ រហូតដល់​ចុង​ឆ្នាំ​ ដល់​ពេលវេលា ​ដែល​​គាត់​ត្រូវ​ប្រលង​បាក់ឌុប​ហ្នឹង គឺ​ដល់​ពេល​ដែល​គាត់​ត្រូវ​ចូល​រៀន​នៅ​ប្រទេស​ចិន​ហើយ​។ អញ្ចឹង​ គឺ​​គេ​ចេញ​ឈ្មោះ​ជាប់​ ឬ​ធ្លាក់​ពេល​ហ្នឹងហើយ”។  

ក្រោម​គោលនយោបាយ​​ផ្លូវ​មួយ​ខ្សែ​ក្រវ៉ាត់ យុវជន ឆិល ភីរុន ឱ្យ​ដឹង​ទៀត​ថា ការ​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​នេះ​មិន​តម្រូវ​ឱ្យ​បេក្ខ ប្រលង​ប្រជែង​ ឬ​តេស្ត​សមត្ថភាព​នោះ​ទេ នៅ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​។ ប៉ុន្តែ​ភាគច្រើន​​​ផ្ដោត​លើ​ជំនាញ​បច្ចេកទេស​។​ ​បេក្ខជន​​អាច​ដាក់​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍​ទៅ​កាន់​សាកលវិទ្យាល័យ​ដែល​ខ្លួន​ពេញ​ចិត្ត​រៀន​តែ​ម្តង ខណៈ​ការ​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍​ត្រូវ​ រៀបចំ​​ប្រវត្តិ​ការ​សិក្សា​ឲ្យ​បាន​ល្អ។

  • ទី​១ ត្រូវ​បញ្ជាក់​ប្រតិបត្តិ​ពិន្ទុ​ ក្នុង​ឆ្នាំ​សិក្សា​ថ្នាក់ទី១០ និង​ទី​១១ បន្ទាប់​​មក​ស្នើ​នាយក​សាលា​បញ្ជាក់​ថា ​បេក្ខជន​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍ ត្រូវ​ប្រលង​បាក់ឌុប​នៅ​ពេល​ណា​ឬ​ថ្ងៃ​ណា ដើម្បី​ជំនួស​ឱ្យ​សញ្ញា​បត្រ​បាក់ឌុប។

  • ទី​២ បើ​សិន​បេក្ខជន​ធ្លាប់​ដាក់​ពាក្យ​ប្រលង​សិស្ស​ពូកែ ឬ​ធ្លាប់​មាន​ស្នា​ដៃល្អៗ ក្នុង​ការងារ​សង្គម​​ អាច​ដាក់​អម​ជាមួយ​គ្នា​បាន​ ដើម្បី​ជា​ការ​គាំទ្រ​នូវ​អ្វី​ ដែល​​ជា​សកម្មភាព​របស់​យើង​​កន្លងមក​។

  • ទី៣ ឯកសារ​បញ្ជាក់​សុខភាព​។

  • ទី​៤ គម្រោង​សិក្សា ​(study plane) ត្រូវ​មាន​ការ​បញ្ជាក់​ពី​គោល​បំណង​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់។

  • ទី​៥ បើ​​បេក្ខជន​ដាក់​ពាក្យ​មាន​អាយុ​មិន​ទាន់​គ្រប់​ ១៨ ឆ្នាំ​ ចាំ​បាច់​ត្រូវ​រក​អ្នក​ធានា​នៅ​ប្រទេស​ចិន​ ជា​អ្នក​ធ្វើ​ការងារ​ និង​មាន​ប្រាក់ចំណូល​មួយ​ច្បាស់លាស់ ដោយ​មិន​កំណត់​ជាជនជាតិ​ខ្មែរ​ ឬ​ជនជាតិ​ចិន​នោះ​ទេ ដើម្បី​ងាយ​ស្រួល​ស្វែងយល់​ពី​អត្តសញ្ញាណ​ច្បាស់លាស់។

  • ទី៦ សេចក្ដី​គាំទ្រ​ពី​លោក​គ្រូ-អ្នក​គ្រូ​ចំនួន​ពីរ​រូប​ បញ្ជាក់​ពី​អត្តចរិក​។

  • ទី៧ គឺ​លិខិត​ឆ្លងដែន​ ព្រោះ​នៅ​ក្នុង​ពាក្យ​ស្នើ​សុំ​អាហារូបករណ៍​តម្រូវ​ឱ្យ​មាន​លិខិត​ឆ្លងដែន។ គ្រប់​ឯកសារ​ទាំង​អស់​ត្រូវ​បក​ប្រែ​ជា​ភាសា​អង់គ្លេស និង​មាន​ភ្ជាប់​ត្រា​។ ដើម្បី​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល និង​អាច​ទុកចិត្ត​បាន​​ឯកសារ​ទាំងអស់​អាច​ឱ្យ​ក្រសួង​ការ​បរទេស​បក​ប្រែ​ឱ្យ​ តែ​អាច​ចំណាយ​ខ្ពស់​បន្តិច។

      

បេក្ខជន​ជាប់​អាហារូបករណ៍​​ត្រូវ​បាន​រ៉ាប់​រង​លើ​ការ​ស្នាក់​នៅ​ ការ​ហូបចុក​ប្រចាំ​ថ្ងៃ និង​មិន​ចាំបាច់​ចំណាយ​អ្វី​ទាំងអស់​លើក​លែងតែ​សំបុត្រ​យន្តហោះ​។ ប្រាក់ឧបត្ថម្ភ​ប្រចាំ​ខែ​សម្រាប់​និស្សិត​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​​ប្រមាណ ២ ៥០០​ យ័ន្ត ខណៈ​ថ្នាក់​អនុបណ្ឌិត ៣ ០០០​យ័ន្ត និង​ថ្នាក់​បណ្ឌិត ៣ ៥០០​យ័ន្ត ។ នេះ​បើ​តាម​យុវជន ឆិល ភីរុន។

អញ្ចឹង​ប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ​នេះ​​​គ្រប់​គ្រាន់​សម្រាប់​ការ​ហូបចុក​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​​ ព្រោះ​ថា​ទឹក​ភ្លើង​ កន្លែង​ស្នាក់​នៅ​អី​ហ្នឹង​គឺ​គេ​ចេញ​អស់​ហើយ។ម្យ៉ាង​តម្លៃ​ទំនិញ​ទៀត​សោត​ក៏​សម​ល្មម​​ កម្រ​នឹង​ឡើង​ចុះ​ណាស់”។ ​​ ​  

យុវជន ភីរុន ឱ្យ​ដឹង​ទៀត​ថា បេក្ខជន​ត្រូវ​ចំណាយពេល៥ឆ្នាំ សម្រាប់​​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ  ពោល​គឺឆ្នាំទី១ ត្រូវ​រៀន​ភាសា​ត្រៀម(ខាង​រដ្ឋាភិបាល​ជា​អ្នក​កំណត់​សាកលវិទ្យាល័យ​ដើម្បី​រៀនភា​សា)​ និងឆ្នាំទី២ ទៅ​គឺ​សិក្សា​ជំនាញ​ជា​ភាសា​ចិន(សាកល​វិទ្យាល័យ​ដែល​បេក្ខជន​ស្នើ​សុំ)។  

អតីត​និស្សិត​ទើប​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​ពី​ក្រុង​ប៉េកាំង​ លើ​ជំនាញ​សំណង់​ស៊ីវិល​រូប​នេះ​បាន​ចែក​រំលែក​បទពិសោធន៍​​ទៀត​ថា ការ​សិក្សា​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​ គឺជា​គ្រឹះ និង​មូលដ្ឋាន​មួយ​ ដែល​​អាច​ឆក់​យក​ឱកាស​ទៅ​សិក្សា​នៅ​បរទេស ជាពិសេស​នៅ​ប្រទេស​ចិន ខណៈ​​ការ​សិក្សា​នៅ​ទីនោះ​ត្រូវ​ទាម​ទារ​នូវ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន​សូត្រ ទាំង​ភាសា​ និង​ជំនាញ​។ ការ​បង្រៀន​ទ្រឹស្ដី​មិន​សូវ​មាន​ប៉ុន្មាន​​ឡើយ​។ ប៉ុន្តែ​ការអនុវត្ត​មាន​ច្រើន​។  

ក្រៅ​ពី​ការ​សិក្សា​នៅ​​ក្នុង​ថ្នាក់​រៀន​ ​យុវជន​ត្រូវ​ស្វែងយល់​ និង​សិក្សា​អ្វី​ដែល​ថ្មី​នៅ​ខាង​ក្រៅ​សាលា​ផង​ដែរ ជាពិសេស​ទាក់ទង​នឹង​ការ​​រស់​នៅ​ប្រចាំថ្ងៃ​ ការ​ប្រកប​មុខរបរ​ និង​ការ​រៀបចំ​នូវ​ហេដ្ឋារចនាសម្ពន្ធ​ផ្សេងៗ​​​។  

ភីរុន ចង់​ឃើញ​កូន​ខ្មែរ​មាន​ឱកាស​​ទៅ​សិក្សា​នៅ​បរទេស​កាន់​តែ​ច្រើន​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ ពិសេស​នៅ​ស្រុក​ចិន ព្រោះ​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ក៏​ជា​គ្រឹះ​ដ៏​សំខាន់​។ បើ​គ្រឹះ​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ខ្សោយ​ គឺ​យើង​ខ្សោយ​ហើយ បើ​ថ្នាក់​បរិញ្ញាបត្រ​ខ្លាំង​គឺ​យើង​​មាន​គ្រឹះ​រឹង​មាំ​។

ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ ភីរុន​ បាន​លើក​ទឹកចិត្ត​ និង​​ណែនាំ​ឱ្យ​បេក្ខជន​អាហារូបករណ៍​គួរ​ជ្រើសរើស​រៀន​ នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​នៅ​ទី​ក្រុង ជាជាង​រៀន​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​តាម​ជនបទ​ ព្រោះ​នៅ​ទីក្រុង​យុវជន​អាច​ស្វែង​យល់​ពី​អ្វី​ថ្មី​ៗ និង​មាន​សេវា​សង្គម​ល្អ​ជាង។  

​ការ​សិក្សា​នៅ​ប្រទេស​ចិន​ ក្រៅ​ពី​ទទួល​បាន​ជំនាញ​ និង​ភាសា​ ​​យុវជន​ក៏​អាច​ចេះ​នូវ​បំណិន​ជីវិត​ពិសេស​ការ​រៀន​រស់​​ និង​ការ​​លុត​​ដុំ​ខ្លួន​ឯង​ផង​ដែរ។ ឧបសគ្គ និង​ការ​លំបាក​ទាំង​ឡាយ​ត្រូវ​តែ​ជម្នះ​ឱ្យ​បាន​៕

ចង់ដឹងព័ត៌មាន​អាហារូបករណ៍​ទៅចិន ចុចត្រង់នេះ

រូបភាព៖ ផ្ដល់ឲ្យ

អត្ថបទ៖ សុផល

មតិយោបល់